Sinop’ta lastikçilerin yaz lastiği mesaisi devam ediyor. Nisan ayı  itibariyle sona eren kış lastiği uygulaması nedeniyle araç sahipleri, araçlarına yaz lastiği taktırmak için oto servis ve lastik tamircilerine akın etti. Uzmanlar vatandaşları kış lastiklerini uygun koşullarda saklamaları konusunda uyarılarda bulunurken Sinop’ta faaliyet gösteren Üçüncüoğlu rot balans işletmesi kış lastiklerini saklama imkânı olmayanlar için lastik oteli hizmeti veriyor.

Yasa gereği zorunlu hale getirilen kış lastiği dönemi sona erdi. Nisan ayı itibariyle biten kış lastiği uygulamasının ardından sanayi ve oto servislerinde yoğun mesai başladı. Yaz lastiklerini taktırmak için oto servis ve lastikçilere akın eden araç sahipleri, lastikçilerin önünde yoğunluk oluşturmaya başladı. Sinop’ta faaliyet gösteren Üçüncüoğlu rot balans işletmesi Kış lastiğini saklama imkanına sahip olmayan kullanıcılar için ‘Lastik Oteli’ hizmeti sayesinde  kış lastiklerini saklama ve depolama gibi hizmetleri de sunuyor.

Araç sahiplerinin sürüş güvenliği açısından yolculuğa çıkmadan önce kış lastiklerinin yerine yaz lastiklerini taktırmaları gerektiğini öneren uzmanlar, yaz lastiklerinin yakıt tüketimini düşüreceği gibi yıpranmaya karşı da direnç sağlayacağını belirtiyor. Lastiklerin, mevsim koşullarına bağlı olarak değiştirilmesi gerektiğini belirten uzmanlar, kış mevsiminin karlı, buzlu ve yağmurlu çetin şartlarından sonra takılacak olan yaz lastiklerinin güvenli bir sürüş ve sıcak hava koşullarında özellikle yaz tatilleri için yapılan uzun yolculuklarda yüksek performans sağlayacağını dile getiriyor.

 Kentte uzun yıllardır oto lastik ve rot balans işiyle uğraşan Hasan Üçüncüoğlu yasa gereği zorunlu hale getirilen kış lastiği döneminin sona ermesiyle birlikte oto servislerde yoğun mesainin başladığını kaydetti.

"HAVALAR ISINDIĞINDA KIŞLIK LASTİKLER ZARAR GÖRMEYE BAŞLAR"

Yazlık lastik takmanın zamanının geldiğini belirten Üçüncüoğlu:” Yaz lastiği mesaimiz yoğun bir şekilde devam ediyor. Hafta sonu kısıtlamalardan dolayı  hafta içi beş güne sıkışmış durumdayız. Ondan dolayı da yoğunluk arz ettiği için müşterilerimizi bekletmek zorunda kalıyoruz.  Elimizden geldiğince müşterilerimizi bekletmemeye çalışıyoruz. Kış lastiği için olan denetim yaz lastikleri için yapılmıyor . kış lastiklerini yazın kullanırsak ömrü az olur güvenli olmaz , lastik fren mesafemiz uzar, yol tutuşu azalır kazalara sebebiyet verir ve bir dahaki yıl da istenilen verim alınamaz.   Kışlık lastikler değiştirilmez ise herhangi bir yolculukta kaza riski meydana gelir, bunun yanında yakıt tasarrufu da yapılamaz. Yazlık lastik takıldığında ise yakıt tasarrufu yapılabilir. Havalar ısındığında kışlık lastikler zarar görmeye başlar ve bir dahaki sezonda kışlık lastikler kullanılamaz. Çünkü sıcak asfaltta kışlık lastikler eriyecektir. Lastik dişleri ince olduğu için parça parça kopmalar oluşacaktır. Araç sahiplerinin lastiklerini bayramdan önce taktırmaları çok iyi olur. “ Dedi

 

“LASTİK OTELİMİZ MEVCUT “

Öte yandan  kış lastiklerini depolayacak yeri olmayanlar için lastik oteli hizmeti de verdiklerini söyleyen Üçüncüoğlu: “Müşterilerimizin kış lastiklerini çıkarıyoruz Apartmanlarında depoları veya bodrumları olmayan vatandaşların kış lastiklerini burada muhafaza ediyoruz. Lastik oteli dediğimiz hizmete tabi tutuyoruz. Kış lastiklerini koyacak yeri olmayanlar lastik otelimize bırakıyor. Aralık bire kadar sezonluk otelimizde bekletiyoruz.” Dedi

 

“HER LASTİK DEĞİŞİMİNDE MUHAKKAK ROT BALANS AYARI YAPILMASI GEREKİYOR"

 

Araç lastiklerinin değişiminden sonra rot balans ayarının mutlaka yapılması gerektiğini dile getiren Hasan Üçüncüoğlu rot balans ayarının yapılmaması durumunda kaza riskinin oluşabileceğine dikkat çekti.

Üçüncüoğlu ,"Araçların kış ayında çukurlara girme oranları çok yüksek ve bu nedenle sık sık parça değiştirme olayları oluyor. Bu nedenle araçların rot ayarları bozuluyor. Her lastik değişiminde muhakkak rot balans ayarının yapılması gerekiyor. Bu ayar yapılmadığında hem iç taraftan hem de dış taraftan araç lastikleri aşınma yapar, direksiyonda eğrilik meydana gelir, araç sağa-sola çekme yapar ve kaza riskini yükseltir. Yeni nesil araçlarda yapılmaması durumunda ise ABS ve EBS sistemi otomatik olarak devre dışı kalır dengesini sağlayamaz. Lastik değişiminden sonra her 5 bin kilometrede bir rot balans ayarının yapılması hayati önem taşıyor." diye konuştu.

 

 

 

Editör: TE Bilisim